#Binckies Mark Booster (23), Benjamin Schriel (21) en Peter Mikhail (21) besloten samen om impact startup Ntrepreneur op te richten. Waar sommige studenten zich laven in het studentenleven, storten zij zich met volle overgave en passie in het ondernemerschap. Zij namen enkele maanden geleden hun intrek in het nieuwste startup pand Apollo 14 in de Binckhaven. Hoe is de samenwerking ontstaan en wat willen deze jonge ondernemers bereiken met Ntrepreneur? Waarom kozen zij voor de Binckhaven? Je leest het hier!

VAN IDEE NAAR REALITEIT

Het begon allemaal op de Haagse Hogeschool waar onder andere Ben en Peter hebben gewerkt aan een project van Jong Ondernemen. Met hun projecten kwamen ze in de finale van de Student Company of the Year-award. Na het project vonden ze het eigenlijk zonde dat er verder niets met het product gedaan werd: ‘Het is zo’n tof product, waarom gaan we het product niet gewoon zelf maken? ‘

Benjamin besloot na het project van Jong Ondernemen om zijn eigen bedrijf op te richten en de CookingClip (die voorkomt dat je pan ooit nog overkookt én zorgt voor makkelijk afgieten) werkelijkheid te laten worden. Na een productie opgericht te hebben in Italië en China was hij klaar om gelanceerd te worden naar de ‘echte’ markt. ‘Natuurlijk heb ik daarbij heel veel fouten gemaakt, veel geld verloren, maar heb er tegelijkertijd veel van geleerd,’ verteld Ben. Zijn doorzettingsvermogen en handelsgeest heeft geloond, want inmiddels is de CookingClip in meer dan 35 winkels in Nederland te koop, is het online verkrijgbaar en inmiddels zijn ze ook internationaal aan het distribueren.

Ook Peter volgde hetzelfde traject als Benjamin en ontwikkelde met zijn groepje de Decibrace voor het project van Jong Ondernemen. De Decibrace is een armband die decibellen meet en die bij overschrijding van een schadelijk decibelniveau, een waarschuwingssignaal afgeeft door middel van een tril- en lichtfunctie. Hierna kan de gebruiker oordoppen indoen die geïntegreerd zijn in het bandje of afstand nemen van de geluidsbron. Peter en zijn team waren ook in de finale van de Student Company of the Year terechtgekomen en behoorden tot de beste 5 studentenbedrijven van Nederland. Peter heeft samen met 1 van zijn teamgenoten ook besloten om het product na afronding van het project werkelijkheid te maken en ze zitten nu in de productiefase van de Decibrace.

Tijdens het project van Jong Ondernemen nodigde Ben studenten van de topklas Commerciële Economie uit om mee te kijken naar de salespropositie. Mark was één van die studenten. Al snel bleek dat ze een gedeelde visie en passie hadden, dus na een aantal kopjes koffie, etentjes en avondjes in de bar besloten ze om begin 2018 met elkaar Ntrepreneur op te richten die als toepasselijk motto ‘Van idee naar realiteit’ meekreeg. Want samen waren ze het levende bewijs dat een goed idee ook realiteit kan worden en daar willen zij andere jonge ondernemers graag bij helpen.

OVER NTREPRENEUR

Ntrepreneur is geen bedrijf maar een stichting. Ze hebben daarvoor gekozen omdat ze niet met een winstoogmerk willen werken, maar het doel is om met de stichting wat terug te geven aan de wereld. Dat doen ze door hun krachten binnen de stichting te bundelen om jonge ondernemers, jongeren en studenten op weg te helpen die een idee of een product hebben waarbij ze niet goed weten hoe ze dat het beste kunnen realiseren. Dat kan zo simpel zijn als het linken met de juiste connecties, maar Ntrepreneur kan bijvoorbeeld ook helpen met het Business plan, de juiste stappen, de productie en alles wat er tussenin zit.

Zo brengen ze hun eigen kennis en ervaringen aan tafel, samen met hun connecties, netwerk en ambassadeurs, zodat ze op elk gebied toegevoegde waarde kunnen bieden voor wie aanklopt bij Ntrepreneur. Daarnaast zijn ze in gesprek met én bezoeken ze scholen. Op die manier is Ntrepreneur direct betrokken bij studentenprojecten als ervaringsdeskundige. Daarmee kunnen ze studenten direct enthousiasmeren, motiveren en activeren om hun idee concreet te maken en de volgende stappen te zetten.

Ze willen hun diensten in de toekomst nog verder uitbreiden om ook reeds gevestigde ondernemers verder op weg te helpen. ‘We willen een online trainingsplatform / academy op gaan zetten, seminars organiseren en mastermind sessies gaan houden.’ licht Mark enthousiast toe. Maar aangezien Mark en Ben nu aan het afstuderen zijn en Peter bezig is met zijn propedeuse, zullen die plannen in het komende jaar meer vorm gaan krijgen.

DUIZENDPOTEN

De heren zetten zich niet alleen in voor anderen, want naast de stichting richten ze zich ook op hun eigen ondernemerschap. Zo runt Benjamin succesvolle ondernemingen met de CookingClip en websitedesign, is Peter een ‘aanstormend talent’ met eigen onderneming Decibrace en Mark is een zogenoemde intrepreneur (ondernemer binnen bedrijven) die in fulltime loondienst is bij big data bedrijf in Amsterdam. Daarnaast zijn Ben en Mark nu ook een eigen kledinglijn aan het opzetten. Ze zijn dus werkelijk van alle markten thuis en blijven zelf ook druk met het ondernemerschap.

Op de vraag hoe zij het voor elkaar krijgen om naast hun studie en eigen ondernemerschap ook nog samen de stichting te runnen zegt Mark het volgende: ‘Wat wij op dit moment zien, is dat de jeugd van tegenwoordig alleen nog maar aan het Whatsappen, Netflixen en aan het niks doen is. Ze denken daardoor helemaal niet na over ze nu eigenlijk willen doen en de vraag “waarom doe ik de dingen die ik doe”. Wij weten precies wat we willen doen. Alles combineren én focus houden, kunnen we alleen door onze tijd goed in te plannen. Ik ben zelf ook altijd bezig met skills waar ik beter in wil worden, het zogenaamde master vs overload principe. Omdat ik echt passie en plezier heb in wat ik doe, ben ik voor mijn gevoel 80 uur per week aan het hobbyen.’

DE KEUZE VOOR BINCKHAVEN & APOLLO 14

Begin 2018 startte de Gemeente Den Haag met de verbouwing in het voormalige KPN pand om er betaalbare units te creëren voor impact startups en scale-ups.
Peter zegt: ‘We waren op zoek naar een ruimte voor Ntrepreneur en zagen Apollo 14 voorbijkomen. Grappig genoeg waren Ben en ik allebei apart van elkaar aan het zoeken en kwamen beide met deze optie.’

Omdat Ben, Peter en Mark op de Haagse Hogeschool zaten, kende ze het gebied al. Ze hebben het gebied zien opbloeien naar een hippe wijk met leuke horeca, interessante bedrijven en mensen en vinden het naar eigen zeggen heel chill om er nu deel van uit te maken. Peter zegt: ‘Ik zie Apollo 14 ook als eerste stap naar iets echt vernieuwends en meer impact, ik ben heel enthousiast over de kansen die Apollo 14 biedt. Niet alleen de werkplek maar ook de community waar we hopelijk mee samen kunnen werken. Ik hoop ook dat het zal bijdragen aan het opbloeien van de Binckhaven als innovatief gebied van Den Haag.’

Mark gaat verder: ‘We hebben hier een mooie meeting locatie waar we graag afspreken met onze connecties en hopen ambassadeurs aan te trekken die onze jonge ondernemers verder kunnen helpen bij het uitwerken van hun idee.’ Het gaat om personen die bijvoorbeeld gespecialiseerd zijn in design, programmeurs, 3-D printers of techniek tot aan marketing en sales experts.

Omdat Apollo 14 is opgericht om werkplekken te bieden aan impactvolle startups en scale-ups, is het dé perfecte locatie voor Ntrepreneur om hun netwerk verder uit te breiden. Ben vertelt: ‘We zijn al in gesprek met een aantal andere ondernemers in Apollo 14 en werken zelfs al samen aan een project met Studio Oost waar wij een verpakking voor ontwikkelen. We hopen dat er nog meer kruisbestuivingen gaan komen!’

Zie jij mogelijkheden om je aan te sluiten als ambassadeur van Ntrepreneur? Of ben jij juist een zoekende jonge ondernemer of student die hulp of advies kan gebruiken om de volgende stap te nemen? Of heb je altijd gedroomd van je eigen onderneming? Stuur dan een mail naar hello@ntrepreneur.nl, bel ze op 06-42811465 of klop aan bij Ntrepreneur in Apollo 14 op de Saturnusstraat 14, ze helpen je graag waar dat kan! J

Terug naar overzicht